jobba hos oss​​​​​​​

jobba hos oss - bli en del av vår dansfamilj

Step By Step-dansskola söker alltid nya danslärare eftersom vi är en växande dansskola, där fler lärare innebär större potential att växa. Vi finns i Skutskär, Gävle, Tierp, Hofors, Ockelbo och Norrsundet, vi har elever i åldrarna från 2 år till tonåringar och vuxna och vi erbjuder danstilarna disco, jazz, modern, slow, hiphop och breaking m.m. Vi söker både lärare till redan befintliga grupper men det finns även möjligheter att starta nya grupper i våra befintliga orter/städer eller eventuellt i nya orter/städer. Finns möjlighet till jobb även utöver kursverksamheten, så som läger, shower, dansundervisning i skolor, administrativt kring dansskolan m.m.

Arbetsuppgifter (varierar beroende på vad vi kommer överens om):
▪️Dansundervisning 1-20 timmar i veckan under dansskolans kursverksamhet under vårterminerna och höstterminerna. Timmar beror på vad dansläraren har för kunskaper i dans/undervisning och möjligheter till jobb på olika orter/städer. Kvällstid veckodagar främst, eventuellt även helger.
▪️Dansundervisning på läger/dansdagar 1-2 gånger per termin i våra dansstäder/orter, för elever från 7 år till tonåringar och vuxna.
▪️Dansundervisning på skolor med elever från förskoleklass till gymnasienivå i olika närliggande orter/städer. Olika antal timmar varje termin, men går att öka beroende på hur mycket våra anställda danslärare kan jobba just den terminen.
▪️Chefsassistent: marknadsföring, söka bidrag, planera och anordna dansshower, dansläger, discon, danslektioner m.m.

Vi söker dig med:
▪️Grundläggande dansträning - minst ca 5 års dansträning och en fallenhet för dans. Danstbildning på gymasie- eller eftergymnasial nivå är ett plus, men inget måste. Du kommer få utbildning och träning hos oss för att bli redo att undervisa.
▪️En vilja och fallenhet att undervisa barn, unga, vuxna, nybörjare och erfarna på deras nivå. Pedagogisk utbildning på gymasie- eller eftergymnasial nivå är ett plus, men inget måste. Pedagogisk erfarenhet med barn, unga och vuxna är också ett plus, men inget måste. Du kommer få utbildning och träning hos oss för att bli redo att undervisa.
▪️Massor av glädje, energi, tålamod, positivitet och pålitlighet. Vi söker dig som älskar att dansa och vill dela med dig av alla dina kunskaper med massor av taggade elever.

Är du en dansare/danslärare som har många ideér och mycket energi så kommer du verkligen trivas hos oss. Utöver våra danskurser varje termin anordnar vi även läger, shower, discon, tävlingar, resor och fler roliga event för barn, unga och vuxna, och vi är alltid öppna för att diskutera nya event och ideér. Vi undervisar regelbundet i dansstilarna disco, hiphop, jazz, modern och breaking, men utökar ofta dessa dansstilar beroende på efterfrågan och danslärarnas kunskaper. Akrobatik, improvisation och tävlingsdans är även väldigt populärt hos oss.

Step By Step-dansskola är en växande dansskola med ett stort hjärta. Dansglädjen, vänskapen och gemenskapen är viktig hos oss. Vi är dansskolan där du växer som dansare och som människa - här får du ett extra hem att trivas och utvecklas i.

Låter detta intressant och du vill bli en del av vår dansfamilj så är du varmt välkommen att höra av dig till dansskolechef Hanna Alneberg: stepbystepdansskola@gmail.com, 0762619383.