hofors dans 2021

HÄR HITTAR NI dansANMÄLAN SAMT ALL VIKTIG danSINFO

For info in english click here. Mejla vid fler frågor: stepbystepdansskola@gmail.com.
Mer info om höstterminen i Hofors hittar ni här.

hofors dans 2021

Kryssa i vilken/vilka dag/ar ni vill komma och dansa. Kom ett eller flera tillfällen – ni binder inte upp er på mer än det ni deltar på. Har ni aldrig dansat för danslärare Hanna Alneberg förut så får ni prova dansen för halva priset vid ert första tillfälle. Meddela om ni vill diskutera åldersdispens eller annat.

Dansinfo

• ​​​​​​​LOKAL HOFORS: Lillåskolans Gymnastiksal i Hofors, på Genstigen 2B.
  • DANSLÄRARE OCH ÄGARE AV DANSSKOLAN: Hanna Alneberg, 076-2619383, stepbystepdansskola@gmail.com.
  • DANSDATUM: Alla datum Hofors dansar ser ni ovan. Kryssa i vilken/vilka dag/ar ni vill komma och dansa ovan. Kom ett eller flera tillfällen – ni binder inte upp er på mer än det ni deltar på. Pga att dansskolan i nuläget inte har tillräckligt med danslärare så dansar Hofors endast en gång i månaden, men i höst återgår vi till dans en gång i veckan.
  • PRIS: Ett danstillfälle i Hofors kostar 120kr/barn. Har ni aldrig dansat för danslärare Hanna Alneberg förut så får ni prova dansen för halva priset vid ert första tillfälle. Blir ni sjuk eller av annan anledning inte kan delta på ett danstillfälle ni anmält er till behöver ni inte betala något. Har ni redan betalt för ett tillfälle som ni inte kunde utnyttja får ni istället använda dessa pengar till ett annat kommande tillfälle.
  • BETALNING: Ni har möjlighet att få en inbetalningslapp vid ert danstillfälle. Fick ni ingen inbetalningslapp så hittar ni inbetalningsuppgifter här på hemsidan. Inbetalningen ska vara inne inom en vecka efter ert danstillfälle.
  • FÖRSÄKRING: Hos oss är alla elever och anställda försäkrade under sina lektioner och på dansuppvisningar.
  • INSTAGRAM LIVE: Vi har danslektioner via instagram live ibland på kontot: sbs_hanna. Datum kommer ut allteftersom. Vi dansar våra danser, provar tricks, kör delad skärm och har roligt och umgås via skärmarna - alla åldrar och nivåer är varmt välkommen. Nästa live är ett roligt dansdisco som ersätter dansavslutningen 21 maj kl 17.
  • SMS-PÅMINNELSER: Ibland smsar vi ut info om viktiga datum. Om ni missar att betala in i tid så kommer även detta via sms. Ni kan även smsa oss om ni funderar över något. Kontaktinfo hittar ni här.
  • INGEN PUBLIK UNDER DANSLEKTIONEN: Under pågående danslektion dansar vi alltid utan publik (förutom när vi bjuder in publik för en specifik dansshow). Dispens kan ges om ett specifikt barn verkligen behöver en förälder/anhörig med sig under danslektionen. Så fort barnet känner sig tryggt, så behöver förälder/anhörig lämna danslektionen. Detta gör vi för gruppens trygghet, utveckling och för att minska eventuell prestationsångest. Under coronatider så är det ett måste att ni rådfrågar dansskolan innan ni följer med in, så att vi inte blir för många i lokalen - det brukar gå att lösa, men vi måste veta innan.
  • DANSFILMER: Vi filmar/fotar under danslektionerna ibland, för att familjen hemma ska kunna ta del av vad vi gör på dansen. Skriv på WhatsApp (0762619383) eller Messenger (Hanna Alneberg) för att ta del av dessa filmer/foton. Dessa filmer/foton är endast för danseleverna och deras familjer (förutom då vi fått godkännanden att släppa dem på sociala medier/hemsidan).

ATT TÄNKA PÅ SOM DANSELEV PÅ STEP BY STEP-DANSSKOLA

• Meddela gärna dansskolan om du ska vara borta från danslektionen (stepbystepdansskola@gmail.com).
  • Ta alltid med dig en påfylld vattenflaska till din lektion.
  • Ta alltid med dig dansskor/gympaskor/joggingskor/danstossor/liknande till din lektion. Det viktigaste är att de är rena från smuts/grus, tåliga, bekväma, sköna att hoppa och studsa i och har bra stötdämpare (för att spara på fötter, knän, rygg och för att förhindra stukningar).
  • Ha på dig sköna och rörliga kläder när du dansar.
  • Se till att ha gått på toaletten innan lektionen börjar.
  • Försök att alltid göra ditt bästa, slappna av och ha roligt!​​​​​​
  • Säg till dansläraren innan lektionen om du inte kan dansa fullt ut på grund av skada eller annan anledning.
  • Vattenpaus tar vi när dansläraren säger att det är dags för det och inte tidigare. Det blir annars väldigt rörigt. Det går dock jättebra att fråga din danslärare om ni kan ha en extra vattenpaus om du känner dig törstig.
  • Var snäll mot dina danskompisar och behandla dem med respekt och värme. Mobbning, rasism, sexism och diskriminering i alla dess former tolereras INTE. Är det någon som är taskig mot dig går du direkt till din danslärare och säger detta så löser vi det på en gång. Det går även bra att kontakta dannskolan efter lektionen och meddela om något inte känns bra under lektionerna (stepbystepdansskola@gmail.com). Dansen ska vara rolig och alla ska känna sig trygga!​​​​​​​

listA MED LÅTAR VI DANSAR TILL:

Listan börjar med låtar till enkla danser för små barn och fortsätter med låtar till svårare danser för äldre: https://open.spotify.com/playlist/6Ruk9OzzCa9gndUs4Vh7uC?si=5pcUkSNuQ3eWXyCxIzXdxQ.