Tävlingsgruppen - HEMLIG

Tävlingsgruppen

✨✨✨Hemläxan:
▪️Valfri träning på egen hand. Exempelvis Improvisation, foundations, stretch, styrka, öva danssteg, trix, jogga... Ett tillfälle träning/dans utöver era vanliga träningar i veckorna som ni gör på egen hand - detta för att träna disciplin och för att hålla hög nivå på er dans. Från och med höstterminen 2021 så skickar Miranda dansteknik ni ska utgå ifrån i hemläxan - har ni tid över efter att ha tränat på Mirandas dansteknik träna på valfritt.
▪️Varje vecka måndag till söndag, 20-30min. Fota, filma eller skriv och skicka till mig att du gjort det senast söndag. Be föräldrarna hjälpa till om det är svårt själv. Via snapchat: hannaalneberg, eller sms: 076-261 93 83, eller annan social media.
▪️Är ni sjuk, har för mycket plugg, alldeles för trötta mentalt eller fysiskt en vecka så går det bra att endast kolla på dans online ca 10min istället (Youtube, Instagram m.m). Har ni en alldeles för tuff vecka för att hinna med hemläxan alls, så meddelar ni mig det så är det lugnt. Men lägg inte för mycket press på er - gör det enkelt och roligt.
▪️Kommer ni ihåg att göra hemläxan så kommer ni att få fördelar som ni förtjänat eftersom ni visat att ni verkligen satsar på dansen. Fördelarna kan vara att få stå längst fram på dansshowerna, få välja vad ni vill ha för uppgift när ni hjälper till på discona, mera effektivare träningar, mer ansvar på dansskolan m.m.
▪️Händer det flera gånger att ni missar att meddela att ni tränat hemma, så kommer jag ta ett lugnt snack med er och fråga om ni verkligen hinner med att vara en del av tävlingsgruppen och om ni fortfarande brinner för det. Ni kommer inte bli utkastade, så oroa er inte.
▪️Känns det läskigt - ta det lugnt. Dansa och ha roligt bara - och meddela mig när ni gjort det. Skriv om ni har frågor.

✨✨✨Regler tävlingsgruppen (TG):
▪️Meddelar senast 5 timmar innan påbörjad lektion/event om hen inte kan delta på lektionen/eventet (om det inte dyker upp en oförutsägbar kris). Endast 2 timmar innan om lektionen/eventet är innan kl 12.
▪️Deltar på alla sina danslektioner hela terminen, om inte sjukdom eller annat oundvikligt dyker upp.
▪️Missar ni en träning danstränar ni ca 20-30min hemma istället. Är ni sjuk, har för mycket plugg, alldeles för trötta mentalt eller fysiskt så går det bra att endast kolla på dans online ca 10min istället (Youtube, Instagram m.m).
▪️Gör hemläxan varje vecka.
▪️Hjälper till med marknadsföring (affischering, infolappar, sociala medier).
▪️Tränar hemma när något från dansen inte sitter (danssteg, teknik m.m)
▪️Går minst en till dansgrupp på Step By Step-dansskola utöver tävlingsgruppen varje vecka.
▪️Ser alltid till att det är städat och rent innan en lämnar danslokalen.
▪️Deltar på minst 1 tävling/termin (våra egna tävlingar räknas ej). Alla ska kunna tävla i solo, par och grupp. FÖRUTOM I CORONATIDER.
▪️Hjälper till på discon, dansshower och annat vi anordnar.
▪️TG är ansiktet utåt för Step By Step-dansskola, så kom ihåg att vara en bra förebild (snäll, förstående, positiv, respektfull, öppen, skräpar inte ner, plockar undan efter sig, hjälper andra som behöver hjälp, kommer i tid och gör alltid sitt bästa).
▪️Kompensation: alla i tävlingsgruppen får 20% rabatt på allt i dansshoppen, om ni säger till när ni handlar.
▪️Prata med mig om det är för hårt att vara med i tävlingsgruppen eller om det är något annat du funderar över. Vill man pausa sitt deltagande i tävlingsgruppen så kan man få göra det i en eller två terminer - därefter får man möjligheten att gå med i tävlingsgruppen igen. Vill man inte gå med i tävlingsgruppen igen efter max två terminer så måste man söka till tävlingsgruppen igen som alla andra. Pausa sitt deltagande i tävlingsgruppen får endast ske en gång.
▪️Det viktigaste med tävlingsgruppen är att dansa, ha kul och ta hand om varandra! Vi är en familj och vi finns alltid där för varandra.

✨✨✨Allas mål: träna takt och teknik, våga mera, utmana dig själv och två svåra mål som du tränar hårt på varje vecka (det kan vara vad som helst som du vill förbättra eller sätta - till exempel headspin eller snabbare footwork), samt headstand, handstand, stab, babyfreeze, spindeln utan huvud, bridge, hjula, cc, onestep-sixstep, kullerbytta, shuffle och backspin.

✨✨✨Tuffare valfria mål (få poäng om ni sätter dem): spagat 5p, splitt 5p, L-kick 5p, hollowback 5p, kip-up 5p, slå övar/framåtmjukis 5p, slå tbk/bakåtmjukis 10p, swipes 10p, handspins 2 varv 10p, airchair 10p, headspins 10 varv långsamt eller 5 varv snabbt 10p och windmils 3 varv 10p.

✨✨✨Räkna poäng: Räkna poäng om ni vill. 1 poäng är värt ca 2kr. Ni kan köpa danskläder och betala för danstävlingar för era poäng. Skriv ner datum, vad det är och antal poäng. Jag kanske behöver kolla igenom allas poänglista varje gång ni använder era poäng. Vill ni inte räkna poäng så gör ni inte det. Det är valfritt. Men räknar ni poäng så måste ni följa alla regler. Ni får:
- 0.5 poäng för varje affisch ni sätter upp/delat ut.
- 1 poäng per post på Instagram, Snapchat, FB, TikTok m.m där ni nämner Step By Step-dansskola. Max 1 post om dagen (2 om det är en speciell dag - exempelvis discon/shower).
- 3 poäng per danslektion ni assisterar mig i om ni kan alla danser i den gruppen. 0,5 poäng per danslektion ni assisterar mig i om ni inte kan alla danser än. Hälften av poängen om ni bara hjälper till på halva lektionen.
- 10 poäng per danslektion ni undervisar själv.
- 5 poäng per tävling ni deltar på.
- 20 poäng om ni skapar en dans som håller tillräckligt hög nivå för att läras ut under en danslektion och som ni även sedan lär ut.
- Minus 10 poäng om ni glömmer bort att meddela att ni missar en dansträning - eller meddelar för sent.
- Personen som deltar på flest tävlingsträningar varje termin får extra poäng.