Dansshower

kläder på dansskolans shower

• Det är alltid valfria kläder för elever upp till och med året de fyller 5 år.
  • Elever från 6 år (året de fyller 6 år) och äldre har dessa klädregler, om det inte bestäms något annat i just er grupp: valfri Step By Step-tröja, samt valfria gärna svarta/mörka byxor (gärna med Step By Step-logga på). Det är dock ingen fara om man inte skulle ha "rätta kläderna" - man får ändå delta på showerna så klart. Är det en utomhus-show så är det vikigaste att alla håller sig varma än att de har rätta kläderna.

Låna eller köpa danskläder

• Vill ni låna en Step By Step-tröja säger ni till senast dagen innan er show, så får ni en färg och storlek som finns över åt er. Det brukar även gå att lösa samma dag.
  • Vill ni köpa Step By Step-kläder (tröja, byxor m.m) till en dansshow eller bara ändå så hittar ni mer info om det här. På dansavslutningarna går det att köpa allt på plats utan att behöva säga till innan.

foto & film

På dansshower som inte är på danslektioner fotas/filmas det alltid och där delas det även ofta på sociala medier/hemsidan, så vill man inte synas på filmer/foton på dansshower utanför lektionstid så behöver man ställa sig längre bak på showen. Om det fotas/filmas under danslektionerna/minishowerna delas endast filmer/foton vid tidigare godkännande dock.
5 Maj 2024 - nytt datum - 5 Maj 2024 - förklaring nedan

Dansavslutning på gavlehov i Gävle

• När: 5 maj kl 16:00-18:30. Tider för genrep/samling nedan.
  • Vart: Gavlehov Alfahallen (huvudentrén), på Gavlehovsvägen 19 i Gävle.
  • Vad: En stor dansshow för hela dansskolan som avslutar terminen. Alla har en automatisk plats till dansavslutningen - man behöver inte meddela om man vill delta eller missar - varmt välkomna.
  • Biljetter och betalninssätt: Danselever och barn går in gratis, biljetter för vuxna kostar 100kr. Köps på plats. Biljettförsäljning och insläpp startar en halvtimme innan show-start. Inträde, dansshopp och café tar Swish - plusgiro funkar om det behövs i inträdet och dansshoppen (vill ni använda plusgiro behöver vi era personuppgifter för att skapa en faktura). Kontanter funkar i krisfall.
  • Parkering/buss/cykel: Det finns parkering nere vid Sätravallens parkeringsyta, bra bussförbindelser och gott om cykelparkeringar. Det kan vara många event i området samtidigt så kom i tid om ni behöver hitta parkering.

Närmare tider:

• 12:30 samling tävlingsgruppen/danslärare/fortsättningsgrupper: förberedelser dansnummer och ställa i ordning allt.
  • 13:00-15:20 genrep för alla från födda 2015 och tidigare (undantag: från födda 2014 i Hofors), inget genrep för yngre. Genrepet är obligatioriskt för tävlingsgruppen/danslärare/fortsättningsgrupper, men valfritt för övriga. Inga anhöriga får delta på genrepet, om inte eleven behöver den anhöriga som stöd.
  • 15:20-15:50 mellispaus för alla som deltog på genrepet (ta med eget).
  • 15:30 insläpp publik.
  • 15:50 samling inför showen, alla grupper/åldrar, ej genrep.
  • 16:00-17:00 dansshow Akt 1 - alla åldrar/grupper.
  • 17:00-17:30 paus för fikaförsäljning och shopping av danskläder m.m. Vi välkomnar även in familjen att dansa med i valfri paus-dans tillsammans med danseleverna.
  • 17:30-18:30 dansshow Akt 2 - alla födda 2018 och tidigare.
  • 18:30-19:00 fikaförsäljning och shopping av danskläder m.m.
  • 18:30-19:30 tävlingsgruppen/danslärare grovstäda, plocka undan allt.
För barn under 6 år: Alla barn under 6 år ska att ha en ansvarig anhörig med sig vid sidan av golvet som stöd. Alla danser för barn födda 2019-2021 kommer ligga i första akten och i pausen, så det går att delta endast då så det inte blir för långt för dem minsta.
Kläder: se ovan.

Varför ändrade vi datum?

- Datumet för dansavslutningen är ändrat från 18/5 till 5/5. Vi på Step By Step-dansskola ber så hemskt mycket om ursäkt om detta ställer till det för er, så vi vill förklara varför vi valt att göra så här. Vi ville egentligen ha dansavslutningen 5/5 från första början eftersom vi har vår sista dansvecka för terminen den veckan. Men 5/5 var bokad fram tills 25/3 då ansvariga på Gavlehov meddelade oss att det var ledigt 5/5 ändå. 25/3 meddelade även Gavlehov att om vi behöll vår bokning 18/5 så skulle vi tyvärr inte kunna få lika bra belysning och inredning för att skapa showupplevelsen för barnen och publiken som så många uppskattar på våra dansavslutningar. Därför tog vi det tuffa beslutet att flytta dansavslutningen från 18/5 till 5/5 för att vi hoppades att det faktiskt skulle passa bättre och vara roligare för dem flesta. Hoppas så är fallet. Ni är välkomna att höra av er om ni funderar över något, stepbystepdansskola@gmail.com.
Vänliga hälsningar, dansskolechef Hanna
16 Mars 2024

Dansshow på stortorget i Gävle

• När: 16 Mars kl 12:35-13:50. Samling 12:30.
  • Vart: Stortorget i Gävle, framför bion.
  • Vad: Dansshow där alla elever på hela dansskolan får delta. Vi kör danser som vi övar under terminen. Gratis och öppet för all publik. Vi kör även om det regnar/snöar - kläder efter väder.
  • Kläder: se ovan.
  • Anmäl: Meddela dansskolan om du som elev vill delta: stepbystepdansskola@gmail.com. Det är okej att dyka upp oanmäld också.