Tävlingsgrupp

Tävlingsgrupp i disco, jazz, modern, slow, hiphop, battle och breaking

Som medlem i tävlingsgruppen får du: träna oftare, träna hårdare, åka på tävlingar, anordna discon, hjälpa till på dansshower, samla ihop pengar till att göra roliga saker med tänlingsgruppen samt samla poäng till gåvor genom extra ansvar på dansskolan. Vissa äldre och mer erfarna får även möjlighet att börja assistera i undervisningen på dansskolan, om det finns plats. Utöver våra ordinarie träningar så får du möjlighet att träna extra även på lov och andra tillfällen.

Vill du gå med i tävlingsgruppen så krävs det lite mer av dig, än att gå i en vanlig dansgrupp på dansskolan. Du ska först och främs älska att dansa, därefter gäller det att du har modet att våga tävla och synas framför publik. Du ska vara beredd att träna mycket hårdare under dina dansträningar och även på egen hand hemma. Du ska gå i minst en till dansgrupp på dansskolan regelbundet utöver tävlingsgruppen, alltså två gånger i veckan inklusive tävlingsträningarna. Du ska även ha dansat på dansskolan i minst en termin där du visat att du har modet att våga tävla, att du är beredd att satsa och jobba hårdare för att bli en bättre dansare och att du har den grundliga dansglädjen som krävs för att du ska frodas som dansare. Är du intresserad av att börja i tävlingsgruppen så anmäler du dig till en eller flera tävlingsgrupper som vi erbjuder här på hemsidan.

​​​​​​​När du går med i tävlingsgruppen får du mer info om vad det innebär, när det är tävlingar, när vi anordnar event m.m. Vi har en snapchatgrupp där vi kommunicerar.​​​​

​​​​​​​Kontakta dansskolan för mer info: stepbystepdansskola@gmail.com.